onsdag 11 augusti 2010

negativ kontra positiv energi

Någon gång ibland behöver man ransaka sig själv. Jag tror bannemig man mår bra av det.
Den här helgen var full av insikter, och jag lärde mig ett och annat om mig själv.

Bland annat ska jag börja behandla vissa människor som dom behandlar mig.
Jag är lätt en toffel, och det gäller inte bara pojkvänner utan vänner också. Låter dom hållas bara för att nånstans därinne tycker jag ju om dom.

Men bara för att man är en vän ska man inte behöva ta vad som helst.
Jag är 21 år och tycker mig ha växt ifrån skitsnack, lögner, idiotiska pikningar och sånt man sysslade med när man var 15.
Jag har helt enkelt kommit fram till att vissa saker måste jag skära ner på, sällskap med negativ energi tillexempel.

Jag är jag, och jag kan och vill inte bli något annat.
Jag är en lyckligtröttgalenförbaskad småbarnsmamma som jobbar och försöker få livet att gå ihop, som tycker om att gå ut och roa mig ibland, men oftast nöjer mig med en kopp te och en bra film.
Jag känner mig vuxen och ovuxen på samma gång.
Visst vill jag någonting med livet, men har inga höga krav.
Jag vill leva tillsammans med dom jag älskar, ha mat på bordet, jag vill kunna andas rita dansa sjunga leva och få vara jag, utan att någon ska tycka att det är så jävla märkvärdigt.

Behandla andra som du vill bli behandlad själv, keep that in mind.

2 kommentarer:

  1. Man lär sig hela livet! Med åren tillkommer "teflonöron", man kan helt enkelt inte lyssna på allt. Det har man varken tid eller råd med, så sant! Varm kram till både dig och Luddebus

    SvaraRadera
  2. Bra inlägg, Jonna! Och självklart ska du vara med människor som ger dig positiv energi - det förtjänar du. <3

    SvaraRadera