torsdag 30 september 2010

I love the way you lie

Torsdag, och vi är hemma igen.
Fick jobba 3 dagar på hemvården, så vi sov ute på landet. Fint som snus!

Igår hade vi en heldag på stan, skulle man kunna säga. Ludde fick nytt i höstgarderoben och där blev bland annat
beiga manchesterbyxor, en underbar plyschtröja i grönt & brunt från Polarn & Pyret, mössa, vantar och underställ från samma ställe, han fick röd/lilarandiga plyschbyxor från Åhlens, och lite såhär enkla "tråkigare" kläder från Lindex, typ mjukisbraller och sånt.
Sånt där som behövs liksom!
Har hittat en jättefin overall på Stadium jag funderar på åt honom, en orange/röd så söt!
Det finns mest jacka&byxor att köpa i hans storlek men det tycker jag är så opraktiskt, så jag kör hellre med overall. Det skulle jag dessutom vilja ha till mig själv!

Vi var också uppe i lägenheten igår, första gången för Ludde. Han sa, när vi kom in "Här vill jag ju bo mamma!". Det kändes så bra!
Fast han var lite besviken över att det inte var blått i hans rum, men det kommer, och så fort dom tapetserat klart flyttar vi in!
Det känns så skönt att jag inte behöver längta själv längre, nu längtar Prinsen med mig!

Jag ska sätta mig alldeles strax och slänga ut alla våra möbler på blocket. Det är inte mycket som ska med till nya lägenheten och det känns skönt det också.
Det här var vårat allra första egna hem, men samtidigt gick jag på Soc när vi flyttade in så själva lägenheten blev liksom en nödlösning. Och så har det just känts också, som om vi aldrig kommit hem.

Till något helt annat så har vi pysslat lite ikväll. Ludde ska ÄNTLIGEN få träffa Edvin imorgon, han har varit SÅ nyfiken på den lilla plutten!
Så han har pysslat paket idag, som han ska få slå in själv imorgon.
Min lilla älsklingsunge!

Nu ska jag kolla runt efter lite möbler, sen sova!

2 kommentarer:

  1. jonna, tänk på att jag vill kika på möblerna så att vi kanske kan komma fram till en deal så ingen annan tar dom ;P

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att du bloggar igen! Följde dig för hundra år sedan när Ludde föddes. Hittade dig igen nu via Tessas blogg. Härligt att se dig o din toppenkille igen! All lycka!

    SvaraRadera