måndag 27 september 2010

äntligen måndag!

Tänkte jag imorse när jag vaknade.
Idag kommer ju liksom Prinsen äntligen hem!

Jag hade fått sms från "mitt andra jobb", (där jag jobbade i somras) med förfrågan om att jobba 7-16 idag. Synd tänkte jag, att dom inte frågade om imorgon då jag är ledig.
Nån timme senare fick jag sms om förfrågan imorgon. Hade tänkt en heldag med Ludde, men jag vet att med dom extrapengarna kan vi fixa extra i nya lägenheten, köpa en extra födelsedagspresent eller hitta på något roligt.
Så ja, det blev att jobba extra imorgon.
Tackade dessutom ja till att jobba 16 - 21 ikväll.. Jag som längtat så efter Prinsen! Men hans morfar ska hämta honom efter jobbet, så Ludde blir nog överlycklig att spendera tid med honom.

Så ikväll jobbar jag tillsammans med min mamma, faktiskt. Det ska bli roligt!
Och så är ju tanterna och gubbarna så mysiga :)

Det är helt enkelt väldigt mycket jobb just nu, och ibland känns det som att jag tar mig vatten över huvudet men jag älskar mina jobb så himla mycket, så jag kan inte låta bli.
Jag tycker synd om dom som måste känna "åhnej, dags att jobba igen" inför varje måndag/arbetspass.
Jag tänker bara på hur jag hade det när jag flyttat ifrån Luddes pappa, så skulle jag kunna jobba 1000 timmar i sträck. Jag tänker aldrig mer sätta mig och Ludde i den situationen, just då var det nödvändigt men nu har vi varit där, vi har varit på botten och tagit oss upp, och vi hamnar aldrig där igen.
Sen har jag så fina människor runtomkring mig när jag jobbar så man blir iallafall bara glad. Det finns liksom inget annat! :)

Så är det!
Vet inte vad jag mer ska skriva, har inte så mycket nytt på Luddefronten eftersom han varit hos sin pappa i veckan.
Men på lägenhetsfronten, haha!
Golvet är lagt i Luddes rum, och eftersom det gick så HIMLA snabbt (jag lämnade in i torsdagskväll vad jag ville ha för golv, och i fredags var det lagt..!) så tror jag nog hela lägenheten är klar denna vecka. Golvet iallafall, sen ska det bara tapetseras.
Det kommer bli så himla fint och jag längtar efter att få visa vårat nya hem!

1 kommentar:

  1. Ha nu inte dåligt samvete för att du jobbar mycket! Det är ju jättejättebra att du kan det och du har ju tydliga mål. Då orkar du! Ludde mår bra när du mår bra!
    Det är roligt att läsa att du är så positiv och ser framåt. Det behöver man!
    Jag håller på dig. Och jag finns här. Det vet du!
    Kram
    Moster

    SvaraRadera