onsdag 1 september 2010

2 månader och 9 dagar kvar

Idag har jag köpt Prinsens första födelsedagspresenter!
Mm, lite tidigt kanske jag vet, men när vännens storebror som har mellan 10 - 60% personalrabatt på hela butikens sortiment (vi snackar BR här) så tänkte jag att lika bra att passa på medan mannen ifråga är på besök i Sverige.

Sagt och gjort! Kalaset (skulle!) gå på cirkus 800 kronor men jag gick därifrån med en full påse till det ynka priset av ungefärliga 480 riksdaler. Kändes bra!
Så, paket som öppnas på treårsdagen den nionde november innehåller bland annat;
En nytt tåg till tågbanan, en bärgare (Cars), en liten Woodydocka (Toy Story), en Cars-handduk, två djur dvs en zebra & en giraff dvs Marty & Melman från filmen Madagaskar. Märks det att mitt barn är lite insnöad på Disney/Pixar? En annan som är uppväxt med Astrid Lindgren och grejer är ju lite besviken, men vad att göra.

Jagudja, jag höll på att glömma.
Ett paket som kommer få barnet att hoppa av glädje och INTE vilja åka till dagis just den dagen - En Mack. En alldeles egen Mack som han tjatat om i månader. För er som inte är lika inbitna Cars-fans och som inte behöver se/höra/läsa om det ett par gånger varje dag, så är Mack lastbilen som kör räserbilen Blixten McQueen till tävlingarna.
Denna pryl kostar nästan 400 spänn bara den.
Mamman tyckte det var lite saftigt, men med rabatt går det ju alldeles utmärkt!

Vi tackar och bockar för den hjälpen, Erik!

För övrigt har vi haft kalas idag, då barndomsvännen/grannen/extramostern Jennie fyllt år. 21 bast! Nu är vi jämngamla ett par månader innan det är dags för mig igen.
Vi har haft folk här hela eftermiddagen, det har varit tårta och middag och lek och bus och måleri och grejer. Mys!

Nu ska jag som vanligt om kvällarna bädda ner min i sängen och se nåt avsnitt av Scrubs (ser alla säsonger från första början, det är så roligt!) innan det är dags att sussa för att vakna upp till en ny dag imorgon.

Längtar till helgen då vi ska ha riktiga mysdagar!

(Just ja- Ludde fick en present idag också. Solskydd till bilen. Med "Cars" på, förstås.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar