onsdag 15 september 2010

en liten flytt kanske

Har tillbringat min kväll med att leta nytt dagis till Prinsen.
Såhär är det just nu - Ludde går på ett dagis i ett annat område, eftersom alla dagis här var fulla när det var dags för honom att börja.
Det är inte så farligt, tar kanske 10-15 minuter med bil (beroende på väder, trafik osv) men ändock. Ingen av hans föräldrar bor iallafall där.
Jag har väl känt ett tag att ett byte inte vore helt fel och nu har jag äntligen tagit tag i det.

När vi flyttar in till stan kommer han förhoppningsvis börja på ett dagis på Norr. Det fanns inte så många dagis där, de flesta var i Årby och där vill jag inte att han ska gå.
Men ska ringa till ett ganska nära oss (nya lyan) imorgon och boka ett litet "studiebesök" för både mig och Prinsen.
Ska även ringa barnomsorgsenheten och kolla upp dagmammor, för det är helst där jag skulle vilja ha honom..
Men pappan då, undrar ju ni nu förstås.
Det här med dagmamman är pappan med på förstår ni, för det var det första vi diskuterade när Ludde skulle in i barnomsorgen.
Och i övrigt har jag resonerat som så att Ludde allt som oftast är "ledig" från dagis på sina pappaveckor, och skulle han inte vara det så är han iallafall bara 15 timmar och då känns det mest värt att jag som har honom minst 40 timmar i veckan får ha honom nära.

Så är det!

I övrigt har vi typ inte gjort någonting idag. Jag jobbade lite längre och sen har vi haft visning av lägenheten nu ikväll, annars hade jag tänkt att vi skulle hittat på något idag i det fina vädret, typ en picknick eller så.
Men det får vi ta i helgen, när jag har hela långa dagarna med honom! Åh jag längtar efter Luddehelg!

Han har börjat prata helt obehindrat, den här lillapan.
Och roliga saker säger han, och han börjar fundera högt över saker och det är så roligt att höra hans resonemang.
Som tex när han hör att någon annan heter Ludde (i det här fallet är det en råtta i filmen Katten Gustaf som heter det..) och han springer fram till tvn för att se om det är han.
Finns väl ingen annan somm kan heta Ludde heller!

Idag när jag hämtade honom på dagis hade han målat två teckningar, och berättade att den ena var ett hus, och den andra var hans mamma i ett hus. Gulleputten!

Ja, det händer mycket just nu.
Jag hade gärna önskat att han var helt blöjfri vid den här åldern, men mamma lugnar mig med att pojkar är senare än flickor. Så det blir lagom kul i vinter när han kissar i overallen, haha.
Imorgon ska jag faktiskt skicka honom till dagis i kalsonger, och typ 100 par extrabrallor, men nångång måste man våga göra det också.

Och häromdagen när jag stod och lagade mat kom han gåendes och sa "är det klart snart eller?" (han har börjar säga R också, fast inte en rrrullande r utan mer.. fast, eller hur man ska säga haha) och jag blev så glad. Dels för att han kändes helt plötsligt som en så stor kille, och dels för att han inte är särskilt intresserad av mat. Men får man makaroner hos sin mamma så gäller det väl att passa på att äta! ;)

Nej, nu ska jag sova, imorgon är en ny dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar