lördag 2 oktober 2010

en lägenhet som luktar bebi.

Idag var tårarna nära!
Jag har äntligen fått tittat, luktat och hållt (jag snodde faktiskt tillochmed en liten puss på den söta lilla pannan) världens finaste lilla Edvin.
När världens finaste "mammaTessa" som Ludde kallar henne, öppnade dörren med lilla Prinskorven på armen trodde jag att jag skulle tuppa av.
Att något så litet kan framkalla så himla många stormande känslor! Den lilla perfekta pussmunnen, den extremt söta lilla näsan, de underbartvackrafantastiska ögonen. Dom har lyckats så otroligt bra, Tessa & Jonas.
Och som dom strålade! Det är endast och jag menar endast nyblivna föräldrar som strålar på det viset.
Åw, det var en lägenhet som luktade bebi. Som luktade lycka, som luktade liv, och kärlek.

Jag är så lycklig, jag är lycklig för deras skull för att dom äntligen, efter dom här långa veckorna får ha sin Prins hos sig.
Och jag är så lycklig för att jag har en Prins som ligger och gosar brevid mig i min säng just nu.
Jag är så lycklig för att jag är så lyckligt lottad att jag har mitt barn. Mitt älskade lilla kärleksbubbel som är allt.

Jag är bara lycklig.

2 kommentarer:

  1. åh, så fint du skriver! ♥

    SvaraRadera
  2. Fint skrivet. Du har helt rätt i det om att det bara är nya föräldrar som strålar av lycka. Den där tiden är så fantastisk.

    SvaraRadera