fredag 11 juni 2010

En liten TågPrins

Imorse kom Prinsen upp och var ledsen.
Han hade drömt att jag inte var hemma när han vaknade. Lilla hjärtat, aldrig skulle jag väl lämna dig ensam?, fick jag trösta. Efter två minuter var han vanliga Ludde och ville se på lejonet. Lejonet i det här fallet är "Alex", i filmen Madagaskar.
En kväll när vi skulle ha myskväll fick han hyra en film, och valde den. Sen dess har vi nog sett minst ett 30-tal gånger. Han snöar så lätt in på saker så att säga ;)

Hemma hos sin pappa har han den här filmen, Cars (Bilar) med Blixten McQueen bland annat. Den har nu även jag fått införskaffa efter att många tårar fällts.
Och så har vi Tåget Thomas. Filmen ska gå om och om igen, vi ska sjunga sångerna, vi ska VARA tågen i filmen (jag får aaaalltid vara Duncan, och Ludde är så söt när han ropar på MammaDuncan-tåget!).

Tänk va, vilken lycka när han kommer hem från dagis idag och hans mamma har köpt ett alldeles eget Tåget Thomas till hans tågbana.
En helgpresent till världens finaste unge liksom!







1 kommentar:

  1. vad kul att du börjat blogga igen saknade din blogg =)

    SvaraRadera